18 Temmuz 2013 Perşembe

Sofra Düzeni Hakkında Önemli Püf Noktalar...

Porland markasını çok severim. Bence çok zarif tasarımları var. Çeyizimi bu markayla donatacağım kesin yani!:)

Neyse, gelelim konuya.. Porland'ın Facebook sayfasında bir paylaşım gördüm, çoooookk beğendim ve sizlerle de paylaşmak istedim:) Ne de olsa, güzel yemek yapmak kadar hatta bazen ondan da önemli oluyor yemeğin sunumu... İşte o sunumu, kusursuz bir sofra düzeninde yapmayı kim istemez ki! Valla, ben hep merak ediyordum, parça parça da biliyordum aslında ama hep bişeyler eksikti...

Nihayetinde, sofra düzeni konusunda çok iyi bir toparlama yapmışlar. Hem tebrik ediyorum Porland'ı hem de kocaman bir teşekküüüürrrr:)))

İşte o güzel paylaşım!


Sofra düzeni konusunda önemli püf noktalar nelerdir merak ediyor musunuz? Konuklarınız için, özenle hazırladığınız yemekleri kusursuz bir sofra düzeninde sunmak için önemli ayrıntıları gözden kaçırmamalısınız. Bunun için mönünüz kadar sunumunuz da önem taşıyor.

Uluslararası standartlara göre; tabağın solunda çatallar, sağında bıçaklar ve bıçakların sağında da çorba kaşığı bulunur. Bıçakların keskin kısmı tabaklara dönük olmalıdır. Çatal ve bıçaklar dıştan içe doğru kullanılmaya başlanır. Tatlı çatalı tabağın üst kısmına yatay olarak konulur. Çatalın sol elle kullanımı göz önünde bulundurularak, rahat kullanılabilmesi için tatlı çatalının sapı solda olacak şekilde konulur. İkram edilecek tatlının türüne göre sapı sağda olacak şekilde tatlı bıçağı ya da kaşığı bulunur.

Sol üst köşede ekmek tabağı yer alır. Ekmek tabağına, tereyağı ile kullanılmak üzere tereyağı bıçağı konulabilir.

Tabağın solunda, çatalların yanında, peçete, sağ üst köşede de su bardağı, beyaz veya kırmızı şarap kadehi bulunur. Bardakların yerleştirilmesinde en büyük olan su bardağı sol başta diğerleri de aynı sıra üzerinde yan yana dizilir.

Yemekler yendikçe ve tabaklar boşaldıkça kirli tabaklar sağ taraftan alınır ve yerine temizleri yine sağ taraftan koyulur. Yemeğin bittiğini belirtmek için, çatal bıçağın uçları tabağa dönük olarak sağda tamamlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder